نویسنده موضوع: پلان ساختمان اداری  (دفعات بازدید: 119 بار)

آرل

  • Newbie
  • *
  • ارسال: 3
  • کارما: 0
    • ديدن مشخصات
    • گروه معماری آرل
پلان ساختمان اداری
« : ژوئن 14, 2018, 09:32:20 am »
برای یک فضای کاری شرکت از نظر عملکرد ی در طراحی پلان تمامی فضاهای یک ساختمان اداری به 5 گروه تقسیم می شوند که شامل
فضاهای اصلی ساختمان اداری
یعنی فضاهایی که کار اصلی اداره در انجا صورت می گیرد مثل اتاق کارشناسی چند نفره سالن های کار گروهی اتاق های کنفرانس و غیره
فضهایی وابسطه به اصلی
یعنی فضاهایی که برای خدمت رسانی آسانتر کار انجام می شود و در کنار فضاهای اصلی شکل می گیرد مثل  سالن اجتماعات کتابخانه کلاس های آموزشی
فضاهای رفاهی ساختمان اداری
یعنی جز فضاهایی می باشند که برای تامین حال و رفاه کارکنان و مراجعین در ساختمان اداری پیش بینی شده است که در کنار فضاهای وابسته و اصلی قرار دارد مثل نماز خانه غذاخوری
فضاهای پشتیبانی ساختمان اداری
یعنی فضاهایی که برای پشتیبانی فعالیت ها و خدمات اداری انجام می شود که به طور مستقیم در کنار بقیه پلان های قرار دارد مثل تعمیرگاه لوازم,تعمیرگاه خودرو
فضاهای گردش
منظور فضاهایی هستند که برای ارتباط بین فضاهای یاد شده و سطوح زیرساخت (دیوارها و ستون‌ها) پیش بینی می‌شوند و عبارتند از :
گردش افقی در طبقات
گردش عمودی بین طبقات





طراحی داخلی ساختمانهای اداری
گروه طراحی و معماری داخلی آرل